DOTARCIE DO MILLENIALSÓW (GDY TRADYCYJNA REKLAMA NIE DAJE EFEKTÓW)

12 sierpnia 2016

Utworzone przez mediacom

Przedstawiamy inspirujący case marki Audi, której udało się z sukcesem dotrzeć do bardzo wybrednej grupy millenialsów. Dzięki tej kampanii preferencja marki wzrosła o 13% wśród osób, które miały kontakt z kontentem sponsorowanym przez Audi.

Reklamy w TV vs second screen

Audi wprowadzało na amerykański rynek model A3, produkt skierowany do żeńskiej części pokolenia millenialsów. Grupa ta konsumuje media bardzo selektywnie, unika reklam i bardzo trudno do niej dotrzeć tradycyjną komunikacją. W trakcie spotów ich uwaga kieruje się w stronę urządzeń mobilnych. Tradycyjna metoda reklamowania to domena marek skierowanych do ich rodziców, a nie do nich.

Punktem zaczepienia dla marketerów stał się second screen – millenialsi oglądając TV jednocześnie sprawdzają „co słychać” na swoim telefoinie. Dodatkowo chętnie angażują się w popkulturę, prowadzą w social mediach ożywione dyskusje na temat ich ulubionych seriali, książek, wykonawców.

Właściwy kontent to klucz do sukcesu

Powstaje jednak wyzwanie – w jaki sposób wybrać właściwy kontent? Kluczem do sukcesu jest zwrócenie uwagi na parametry jakościowe. Tradycyjne podejście – rating i affinity należy odłożyć do lamusa. Twórcy kampanii wybrali serial Pretty Little Liars – w grupie kobiet 18-34 był on najczęściej komentowanym serialem na Twitterze, zostawiając w tyle nawet takie hity jak finał Breaking Bad.


źródło: www.warc.com

Zabawa z widzami „w kotka i myszkę” w social media

No właśnie – Twitter… Kolejnym kluczowym elementem układanki jest wykorzystanie kanałów specyficznych dla tego targetu – Twittera oraz Snapchata.

Wchodząc w partnerską współpracę z producentami Audi tworzyło i dystrybuowało specjalny kontent związany z serialem – wywiady z gwiazdami, wskazówki dotyczące wątków serialu, zagadki. Specyfika serialu sprawiłą, że zabawa z widzami „w kotka i myszkę” doskonale się sprawdziła – wszak tego poszukują widzowie seriali kryminalnych. Każdy głowi się nad rozwiązaniem intrygi. Tak więc fani serialu z niecierpliwością oczekiwali kolejnych porcji ekskluzywnego kontentu ze Snapchata marki Audi. Dystrybucja materiałów odbywała się we wtorki (dzień emisji serialu) od rana pobudzając apetyt widzów i przygotowując ich na wieczorny odcinek.


źródło: www.warc.com

Target podatny na „influencerów”

Ażeby zmaksymalizować potencjał projektu do prowadzenia konsumentów między mediami paid, owned i earned MediaCom postarał się o odpowiednią promocję akcji. Zadbano o to, aby dotychczasowi fani serialu, skupieni na wątkach dyskusyjnych na różnego rodzaju forach dowiedzieli się o tej akcji. Wykorzystując potencjał „serialowych influencerów” zbudowano odpowiedni buzz w sieci.

Jedna z najlepszych w historii kampanii na Twitterze i Snapchacie

Według Twittera była to jedna z najlepszych kampanii, jakie kiedykolwiek były prowadzone na tej platformie. Entuzjaści serialu prawidłowo przypisywali markę Audi jako sponsora dodatkowego kontentu. Preferencja marki Audi wśród osób śledzących kampanię na Twitterze wzrosła o 13%. W trakcie akcji ponad 115 000 osób zaczęło śledzić Twittera marki Audi. Średnio jedną wiadomość ze Snapchata widziało 75 000 osób, co w trakcie całego sezonu serialu dało 9,8 miliona odsłon. Fani zrobili aż 187 000 screenshotów, które następnie publikowali na swoich kontach na Instagramie, Tumblr oraz Twitterze. Na earned media składa się również rozgłos, jaki zyskała kampania w mediach. Ponieważ był to kontent relewantny dla grupy docelowej, media chętnie o tym pisały.


źródło: www.warc.com

Prosty i skuteczny content marketing

Proste prawda? Proste i genialne. Okazuje się, że nie trzeba robić video z Van Damme aby prowadzić content marketing. Można związać się z programami, które już mają zbudowaną pozycję I na tej podstawie budować emocjonalną więź z konsumentami. Warto jednak poświęcić dużo czasu, aby wyczuć co dla naszej grupy docelowej jest kontentem budzącym żywe zaangażowanie i odróżnić to od programów, które ogląda się z nudy.

Źródło:

  • http://www.warc.com/Content/ContentViewer.aspx?ID=ab7ff6e8-1354-4a74-9501-742e4d724865&q=audi+pretty+little+liars&CID=A104796&PUB=WARC-PRIZE-SOCIAL&MasterContentRef=ab7ff6e8-1354-4a74-9501-742e4d724865

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This