ZA STARA NA SNAPCHATA, ZA MŁODA BY UMRZEĆ

25 maja 2016

Utworzone przez mediacom

Media społecznościowe to miejsce nie tylko dla nastolatków i młodych dorosłych. New Teens (+55) to nowa generacja seniorów, którzy wykazują aktywność w Internecie. Co sprawia, że są podobni do nastolatków?

New Teens chcą korzystać z życia, są skupieni na sobie, są przekonani, że przyszedł czas na realizację marzeń. Nic ich nie trzyma. Dzieci odchowane, wykształcone, a pieniądze, które inwestowali w ich rozwój mogą przeznaczyć na siebie. Są wreszcie (!) niezależni.

Lubią być nowocześni

Internet zagościł w ich codziennym rytuale. Jednak to co odróżnia ich od nastolatków to świadomość funkcjonowania online i offline. Doskonale pamiętają czasy bez Internetu. Mimo to niektórzy deklarują, że tak jak duża grupa młodych, są już wręcz uzależnieni i sprawdzenie poczty czy Facebooka to pierwsza rzecz, jaką robią po przebudzeniu. Lubią być nowocześni: korzystają z komputerów, tabletów i smartfonów, są ciekawi nowości.

Jakie serwisy wybierają seniorzy?

Jeśli chodzi o media społecznościowe, Facebook jest zdecydowanym faworytem New Teens`ów (ok. 1 mln użytkowników w tej kategorii-550 tys. aktywnych miesięcznie, najczęściej z dużych miast, z czego 55 proc. to kobiety). Z kolei Twitter i Instagram cieszą się wśród nich znacznie mniejszą popularnością.

Facebooka używają głównie w celu sprawdzenia wydarzeń w okolicy, nawiązania szybkiej rozmowy ze znajomymi czy brania udziału w rozmowie pod zdjęciem albo postem. Seniorzy nie zachowują anonimowości, zazwyczaj biorąc udział w dyskusjach używają swojego nazwiska i dostępu do profilu.

Czym New Teensi różnią się od „Old” Teensów?

Zdecydowanie staranniej niż młodzi internauci dobierają słowa w postach i komentarzach; widać, że ich uwagi są przemyślane. Nie są anonimowi, więc dbają o wizerunek, myślą o tym, jak będą postrzegani. Chętnie udostępniają i komentują cudze posty, biorą udział w dyskusjach, ale najczęściej poza swoimi profilami. Śledzą wątki, odpowiadają i dodają kolejne komentarze nawet po kilku dniach. Potrafią również dobitnie wyrazić swoje zdanie i nie mają problemu z bezpośrednim zwracaniem się do osób publicznych.

Co ciekawe seniorzy w przeciwieństwie do nastolatków rzadko posiadają jednocześnie konta na wszystkich portalach społecznościowych. Jeżeli już zdecydują się na tak aktywne użytkowanie, jest to połączenie Facebook plus Instagram/Twitter.

Dla seniorów nabijanie lajków nie ma tak dużego znaczenia jak dla młodych. Wrzucając zdjęcie chcą pochwalić się raczej drobnymi sukcesami, ale bardziej kosztownymi jak np. podróże, nowy zakup. Uważają, że wrzucanie do sieci zdjęć, ukazujących za bardzo prywatność nie jest na miejscu.

Internetowi znajomi ograniczają się z reguły do znajomych z „reala” – bliższych czy dalszych, ale znajomych. Przekłada się to oczywiście na całkowitą ilość „friendsów”. W przeciwieństwie do nich, młodsi użytkownicy Facebooka „nabijają” sobie często sztuczną gromadkę znajomych, zapraszają osóby znane jedynie z widzenia albo o których słyszeli.

Ułatw im znalezienie tego, czego szukają

Biorąc pod uwagę te badania może jednak warto zastanowić się nad poszerzaniem grupy docelowej w reklamach na Facebooku czy innych portalach społecznościowych, dyskretnie pozycjonując reklamy dotyczące grupy 55+ np. suplementów, biur podróży, ekskluzywnych rozwiązań do domu albo oryginalnych, kreatywnych sprzętów elektronicznych wygodnych i łatwych w użyciu. Reklama powinna być chwytliwa, jednak nastawiona na starszych odbiorców. Seniorzy korzystając z Internetu przyzwyczajają się do udogodnień, mniejszego wysiłku do znalezienia czegoś, dlatego warto wykorzystać to w reklamach w social media, ułatwiając czy raczej wskazując im to co chcą znaleźć

Źródła:

  • http://nowymarketing.pl/a/9534,senior-is-new-teen-internauci-55-w-mediach-spolecznosciowych
  • https://www.medme.pl/artykuly/portale-spolecznosciowe-dobre-dla-zdrowia-psychicznego-seniora,34546.html

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This