SPECTACLES, CZYLI FENOMEN OKULARÓW OD SNAPA

28 listopada 2016

Utworzone przez mediacom

Firma Snap stojąca za aplikacją Snapchat, rozpoczęła sprzedaż gadżetu umożliwiającego nagrywanie otaczającej rzeczywistości bez wyciągania smartfona z kieszeni. Okulary przeciwsłoneczne wyposażone w kamerki sprzedawane są w limitowanych ilościach, a zdobycie ich stanowi dla zainteresowanych nie lada wyzwanie. Czy Spectacles to nowa szansa dla reklamodawców, czy sezonowa zabawka dla millenialsów?

Innowacyjna prostota

Okulary od Snapa są bardziej ciekawym gadżetem niż zaawansowanym technologicznie sprzętem pokroju Google Glass. Spectacles są łatwe w obsłudze, wystarczy jedno naciśnięcie guzika by rozpocząć nagrywanie wideo. Okulary bezprzewodowo łączą się z telefonem, a treści zapisywane są w oddzielnym folderze Memories. Chcąc uniknąć potencjalnych oskarżeń o naruszanie prywatności osób postronnych, produkt wyposażono w diodę informującą o rejestrowaniu obrazu. Spectacles korzystają z nowego „okrągłego” formatu 115 stopni przypominającego pole widzenia ludzkiego oka. Wraz z okularami nabywca otrzymuje ściereczkę do czyszczenia szkieł w kształcie znanego użytkownikom duszka oraz etui działające jak power bank, umożliwiające trzykrotne ładowanie okularów. Spectacles mogą działać ciągiem nawet 3 godziny, a obsługiwane są zarówno przez iOSa jak i Androida.


źródło: https://www.spectacles.com/

Boty zamiast sprzedawców

Najwięcej emocji do tej pory budził jednak nie sam produkt, ale sposób jego dystrybucji. Okulary można nabyć wyłącznie w nietypowych maszynach vendingowych pojawiających się niespodziewanie w różnych lokalizacjach. Pierwszy tego typu punkt sprzedaży pojawił się w Venice Beach w Los Angeles niedaleko siedziby Snapchata. Snapbot to żółty automat, który „budzi się” i otwiera oczy, gdy w pobliżu pojawia się człowiek. W jego wielkim oku można sprawdzić w którym kolorze okularów wygląda się najkorzystniej, do wyboru jest wersja czerwona, turkusowa oraz czarna. Możliwe jest również pobranie specjalnego snapchatowego filtra umożliwiającego wirtualne przymierzenie produktu na ekranie smartfona. Po zdecydowaniu się na jeden z wariantów należy nacisnąć ogromny przycisk odpowiadający konkretnej wersji kolorystycznej i dokonać płatności kartą. Po zakończeniu transakcji, snapbot otwiera usta i wydaje produkt. Sposób dokonywania zakupu przypomina bardziej wyciąganie zabawki z automatu niż nabywanie sprzętu technologicznego.

Snapbot w Venice Beach
żródło: http://petapixel.com/2016/11/16/finally-bought-pair-snapchat-spectacles-130/

Początkowo każdy chętny mógł kupić za jednym podejściem 2 pary okularów, jednak często klienci chcąc ominąć to ograniczenie korzystali z różnych kart płatniczych. W tej chwili jedna osoba może kupić tylko jedną parę Spectacles.

Biały kruk na Ebayu

Ograniczona dostępność okularów Snapchata sprawiła, że produkt stał się jednym z najbardziej pożądanych gadżetów na rynku. Po okulary kosztujące 129$ ustawiają się długie kolejki zainteresowanych, są wśród nich jednak nie tylko wierni użytkownicy aplikacji, ale także osoby chcące zarobić na fenomenie produktu. W serwisie aukcyjnym eBay Spectacles wystawiane są nawet za 1 000$, a mimo to nie brakuje na nie chętnych.

Spectacles w marketingu

Spectacles to nowa jakość w mediach społecznościowych i kolejna szansa na niestandardową promocję marek w Internecie. Okulary oddające ludzką perspektywę widzenia pozwalają na tworzenie treści dających widzowi wrażenie czynnego uczestniczenia w wydarzeniu. Naturalnym posunięciem wydaje się więc wykorzystanie gadżetu we współpracy z influencerami, którzy swoimi oczami mogliby pokazać np. kulisy eventu albo korzystanie z produktu lub usługi. Do tej pory z możliwości reklamowych okularów skorzystała już min. marka Moutain Dew, która nagrała nimi spożywanie napoju podczas jazdy deskorolką, czy też agencja VaynerMedia, która pokazała własną wersję mannequin challange.

Spectacles nie są nowością potrzebującą oswojenia, ale rozszerzeniem produktu wciąż rosnącego w siłę. To niewątpliwie przełom dla całej kategorii smart glasses, zdominowanej do tej pory produktami skierowanymi głównie do technologicznych geeków. Co więcej, są one jednym z pierwszych wearables tak silnie powiązanym ze środowiskiem modowym.


źródło: www.wsj.com

W Wall Street Journal pojawiła się sesja zdjęciowa Evana Spiegla, założyciela Snapa, zrobiona przez legendarnego Karla Lagerfelda. Spectacles to już nie dodatkowy sprzęt do nagrywania, ale akcesorium będące częścią stylu życia.

Źródła:

  • grafika główna – https://www.cnet.com/news/snapchat-spectacles-glasses-camera-snap-inc-evan-spiegel/

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This