REKLAMA PACHNĄCA GRILLEM

2 grudnia 2016

Utworzone przez mediacom

Coraz częściej wykorzystuje się benefity billboardów cyfrowych łącząc je z technologiami smart, które wchodzą w interakcje z przechodniami. Zaawansowane technologie pozwalają na dużą elastyczność: od kamer rozpoznających płeć przechodnia czy markę samochodu, przez wykorzystanie danych z mediów społecznościowych do pokazywania reklam tylko określonej grupie docelowej. Ze światowego rynku przykładem wykorzystania tego typu technologii jest np. interaktywny billboard Prostate Cancer Foundation of Australia.

Cebulka i kiełbasa z billboarda

Akcja charytatywna Big Aussie Barbie na rzecz chorych na raka prostaty została zorganizowana przez Prostate Cancer Foundation of Australia już po raz szósty. Przedsięwzięcie nagłaśnia problem raka prostaty (który zbiera na świecie większe żniwo niż rak piersi) i ma na celu zachęcić Australijczyków, by podczas organizowanych przez siebie imprez rodzinnych, wśród znajomych czy w pracy zbierali fundusze na rzecz fundacji.

W tej edycji oprócz standardowych form reklamy na ulicy, w Sydney stanął także interaktywny billboard, przez który za pomocą karty płatniczej można było wpłacać darowizny. Po dokonaniu transakcji billboard wydzielał zapachy i dźwięki kojarzące się ze spotkaniami przy grillu: cebulki i kiełbas skwierczących na ruszcie.

źródło: http://www.jcdecaux.com.au/news/jcdecaux-inscentivises-donations-big-aussie-barbie-media-first-campaign

Smart technologie, smart rezultaty

Podczas gdy tradycyjne billboardy w przeszłości były efektywnym sposobem reklamowania, obecnie coraz częściej konsumenci mają je za obiekty zaśmiecające przestrzeń miejską. Interkaktywny billboard zwiększa prawdopodobieństwo, że konsumenci nawiążą relację z marką i zapamiętają przekaz reklamy. Jak pokazują badania Nielsena cyfrowe billboardy generują wysoki recall rate i pozytywne reakcje. 75% kierowców, którzy wzięli udział w badaniu przypomina sobie, że widziało taki billboard w ciągu ostatniego miesiąca, a 55% z nich zapamiętało przekaz reklamy.

Interaktywne billboardy poza podstawową funkcją tradycyjnych billboardów, czyli przekazem prostego obrazu graficznego, mają także inne zadanie. Łącząc różne technologie i kanały, jak np. social media, czy wykorzystując elementy np. marketingu sensorycznego, w efekcie możemy stworzyć dla konsumenta spersonalizowany brand experience. Dla przykładu, targetując młodych ludzi, dla których Internet i smartphony są stałymi elementami życia, dodatkowe wykorzystanie social mediów połączone z kreatywnym pomysłem pozwoli na większe zaangażowanie konsumentów poprzez sharing. Dodatkowo, tego typu akcja może posłużyć nam także jako generator contentu (np. materiałów video), który umożliwia rozszerzenie zasięgu naszej akcji poza osoby, które bezpośrednio zetknęły się z billboardem.

Przy planowaniu kampanii na rok 2017 warto więc pomyśleć o tego typu promocji. Na naszym rodzimym rynku z takich rozwiązań skorzystało już między innymi Theralfu, wprowadzając Theraflu Thermoscanner.


źródło: http://saatchi.com/en-us/news/gsk-and-saatchi-saatchis-interactive-theraflu-campaign-reveals-first-outdoor-ad-that-can-measure-/

Źródła:

  • https://blog.hubspot.com/agency/interactive-billboards-examples
  • http://www.trendhunter.com/slideshow/interactive-billboard-campaigns
  • http://mashable.com/2011/08/21/interactive-billboards-videos/#1J.RaB_fikqc
  • http://blogs.icemd.com/blog-spread-knowledge/interactive-billboards-because-there-is-no-limit-to-advertising/
  • http://www.oddee.com/item_97119.aspx
  • grafika główna http://osocio.org/message/donate-and-smell-whats-cooking/

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewięć + 8 =

Share This