REKLAMA NATYWNA SPOSOBEM DOTARCIA DO UŻYTKOWNIKÓW ADBLOCKÓW

14 marca 2017

Utworzone przez mediacom

Najważniejszym celem komunikacji marketingowej jest dotarcie do potencjalnego klienta w odpowiednim kontekście i zachęcenie go do zapoznania się z daną ofertą, produktem. Osiągnięcie tego celu jest z każdym rokiem coraz trudniejsze. Przede wszystkim dlatego, że w Internecie coraz częściej mamy do czynienia z użytkownikami korzystającymi z Adblocków. Adblocki to narzędzia blokujące niektóre formy reklam w Internecie – bannery display, wideo czy formaty tekstowe. Problem jest istotny, ponieważ liczba internautów posiadających tego typu aplikacje stale rośnie. Według Badania IAB Polska Zjawisko blokowania reklam aż 7,6 mln polskich internautów używa takiego oprogramowania. W jaki sposób zatem do nich dotrzeć?

Kluczem do sukcesu może być reklama natywna, która dzięki naturalnemu wkomponowaniu w treści redakcyjne jest wyświetlana także użytkownikom Adbloków. W praktyce native advertising jest połączeniem odpowiedniego formatu oraz spersonalizowanego komunikatu. Reklama natywna jest zintegrowana z interfejsem serwisu i kontekstowo dopasowana do informacji, które przegląda użytkownik. Odbiorcy zapoznają się z krótkim opisem imitującym nagłówek redakcyjny i jeśli jest dla nich interesujący, świadomie podejmują akcję. W rezultacie tego typu kampanie kierują wysokiej jakości ruch na stronę docelową. Charakteryzuje się on zazwyczaj wysokim czasem na stronie oraz niskim współczynnikiem odrzuceń.

Na rynku istnieją różne rozwiązania oferujące tego typu komunikację m.in. Content Stream, Next Click. Jedną z wiodących platform do dystrybucji natywnego przekazu reklamowego jest Plista. Narzędzie korzysta z unikalnej technologii rekomendacji, za pośrednictwem której reklamy są emitowane w czasie rzeczywistym tylko tym użytkownikom, którzy są zainteresowani daną tematyką. Cały proces odbywa się w otoczeniu wysokiej jakości treści redakcyjnych, dzięki czemu przekaz jest wiarygodny i wzbudza zaufanie internautów. Kampanie są emitowane na powierzchni największych wydawców na polskim rynku, co sprawia, że budują duży zasięg. Oprócz dostępu do szerokiego inventory, dodatkowym atutem Plisty są bogate możliwości targetowania reklam – po zainteresowaniach, lokalizacji, słowach kluczowych, systemie operacyjnym i wiele innych. Mocnym punktem jest również model rozliczenia co oznacza, że reklamodawca płaci wyłącznie za konkretną akcję podjętą przez użytkownika np. kliknięcie czy zaangażowanie.

Skuteczność native advertising potwierdzają wyniki mediowe kampanii prowadzonych przez platformę Plista. W przypadku działań dla jednego z klientów z branży farmaceutycznej Plista udowodniła, że jest źródłem jakościowego ruchu na stronie docelowej. Użytkownicy, którzy odwiedzali landing page za pośrednictwem tego narzędzia spędzali więcej czasu na stronie docelowej – w kampanii ToS (time on site) był ok. 50% dłuższy w porównaniu do innych kanałów komunikacji. Dodatkowo użytkownicy odwiedzający stronę WWW byli zdecydowanie bardziej zainteresowani opublikowanym contentem o czym świadczy wyższa
o 30% głębokość sesji. Ponadto emisja osiągnęła bardzo dobre wyniki kosztowe – w porównaniu do pozostałych placementów koszt działań był niższy o 45%. Podobne rezultaty odnotowała Plista w kampanii innego klienta, tym razem z branży motoryzacyjnej. W przeprowadzonej kampanii Plista była jednym z trzech najtańszych kanałów komunikacji pod względem CPC (cost per click) i osiągnęła o 30% wyższe zaangażowanie od pozostałych źródeł emisji.

Zdawać by się mogło, że oprogramowania blokujące reklamy niszczą rynek, jednak paradoksalnie ich efekt jest odwrotny. Środowisko internetowe jest żywym organizmem, który reaguje na zachodzące w nim zmiany. Dzięki temu powstają nowe sposoby komunikacji marketingowej. W czasach, w których reklamy niemalże wychodzą do nas z lodówki warto szukać innowacyjnych rozwiązań, które w sprytny sposób dotrą do potencjalnych klientów. Należą do nich native advertising i narzędzia takie jak Plista, które pozwalają nawiązać dialog z internautami dzięki obecności w ich naturalnym środowisku.

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This