KARMA MARKETING CZYLI CSR JAKO TRWAŁY SKŁADNIK ORGANIZACJI

11 marca 2016

Utworzone przez mediacom

Niejaka Sirikul Laukaikul, strateg biznesowa z Bangkoku wprowadziła trochę zamieszania podczas konferencji biznesowej w San Diego głosząc, że nowoczesne organizacje powinny działać zgodnie z zasadami głoszonymi przez Buddę.

Znaczy to w praktyce przede wszystkim, że zamiast żyłować zyski, a co za tym idzie żyłować pracowników, środowisko, czy tanią siłę roboczą w fabrykach, powinniśmy myśleć w kategoriach ekonomii wystarczalności. „Biznes i pojedyncze osoby powinny dbać przede wszystkim o to, żeby każdy na ziemi miał tyle, ile potrzebuje i był szczęśliwy, korzystając z wystarczającej ilości źródeł i surowców, zamiast brać więcej niż potrzeba. Dokładnie tak, jak w buddyzmie” – twierdzi Laukaikul.

Tak zrodziło się pojęcia Karma Marketingu, a jak powszechnie wiadomo Karma powraca! Koncepcją zainteresowali się liderzy dużych organizacji takich jak Coca-Cola i E-Bay. I słusznie, bo zgodnie z badaniami eksplorującymi najmłodsze pokolenia odpowiedzialność społeczna będzie zyskiwała na ważności.

Poniżej infografika, która pokazuje, że dla Pokolenia Z ogromne znaczenie będzie miało, czy marki, organizacje od których kupują (ale też dla których pracują) są społecznie odpowiedzialne.

Odpowiedzialność czy nawet dobroczynność według Z-tów powinna być centralnym elementem działania organizacji a nie jedynie PRowym dodatkiem.

Dla przykładu, ogromny buzz zdobył ostatnio Richard Branson, który ogłosił, że niezależnie od płci każdy rodzic pracujący w jego grupie Virgin dłużej niż 4 lata, ma prawo do rocznego pełnopłatnego urlopu rodzicielskiego,bo jak mówi Branson – rodzina jest najważniejsza.

Rodzimy case na mniejszą skalę (ale również szeroko komentowany w mediach) to ostatnia interwencja Roberta Biedronia (prezydenta Słupska), który podjął decyzję o nie wynajęciu powierzchni miejskiej pod Cyrk. Odmawiając i rezygnując z zysku pokazał swój protest przeciwko wykorzystywaniu i wątpliwemu traktowania zwierząt cyrkowych.

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × dwa =

Share This