JAK WYKORZYSTAĆ HYPE W INTERNECIE DLA MARKI. O REAL TIME MARKETINGU…

9 listopada 2016

Utworzone przez mediacom

Real Time Marketing to działania marketingowe w czasie rzeczywistym, czyli tu i teraz. Boom na social media spowodował jego ogromną popularność i tak szerokie zastosowanie, jakie mamy obecnie. RTM doskonale sprawdza się w social media, ponieważ są one idealnym łącznikiem pomiędzy marką a konsumentem, a przekaz trafia do odbiorcy natychmiast po opublikowaniu.

Założeniem Real Time Marketing jest zaskakiwanie odbiorcy. Ma być natychmiastową reakcją i wywoływać natychmiastową reakcję. Bazą dla marketingu Real Time są przede wszystkim takie sytuacje, których nie możemy przewidzieć, a są w centrum zainteresowania społeczności. Dlatego refleks i czujność marketera są tu niezbędne. Wykorzystane wydarzenie musi być aktualne – w przeciwnym razie nie wywoła zainteresowania odbiorcy i może tylko zaszkodzić marce. Osoba odpowiedzialna za tego typu działania musi być na bieżąco i umieć podejmować szybkie decyzje dotyczące tego, czy dany temat jest wart wykorzystania.

Kolejna bardzo ważna kwestia to autentyczność i dostosowanie przekazu do stylu marki. Internauci potrafią bardzo szybko zorientować się, że stworzony przez nas komunikat jest sztuczny. Równie istotne jest również zrozumienie przekazu – jeżeli odbiorcy nie będą w stanie połączyć naszego działania z wydarzeniem, cały nasz wysiłek pójdzie na marne.

Real Time marketing powinien jednak być elementem szerszej strategii content marketingowej. Marketing w czasie rzeczywistym i marketing treści muszą korzystać z tych samych narzędzi, posługiwać się tym samym językiem i komunikować podobny wizerunek marki. Obie te strategie działają na zasadzie synergii – komunikacja z klientami w czasie rzeczywistym dostarcza nam wiedzy o nich (o tym, czym się interesują i co jest dla nich ważne), dzięki czemu później możemy tworzyć ciekawe dla naszych odbiorców treści, a następnie za pomocą narzędzi real time marketingowych udostępniać je szerszej publiczności. Tworzy nam się dzięki temu swego rodzaju marketingowe sprzężenie zwrotne i oba te procesy muszą nieustannie oddziaływać na siebie.

Podsumowując, dobrze zaplanowana i przeprowadzona akcja Real Time Marketingu może przynieść wiele korzyści. Od poprawy i wzmocnienia wizerunku, przez wzrost zainteresowania marką, po zwiększenie sprzedaży. Co ważne, nie należy ona do najdroższych. Promocję naszego komunikatu w dużej mierze biorą na siebie sami odbiorcy, którzy udostępniają go na swoich społecznościowych profilach – i właśnie to jest w tym piękne.

A jak to wygląda w praktyce?

Pierwszy, chyba najbardziej znany przykład RTM to producent ciastek Oreo, który wykorzystał awarię prądu podczas finałowego meczu rozgrywek Super Bowl w 2013 i tak naprawdę całość swojej komunikacji opiera na RTM.


źródło: https://twitter.com/oreo

Słynne selfie gwiazd z rozdania Oscarów widział chyba każdy. Zostało ono wykorzystane między innymi przez Lego, które zrobiło własną wersję.

źródło: https://twitter.com/lego_group

Przerwa w działaniu Facebooka – to było wielkie wydarzenie. Podobno w Stanach wprowadzili z tego powodu stan wyjątkowy. Było to świetnym momentem dla marki Kit Kat, której slogan to: „Czas na przerwę, czas na Kit Kat”.


źródło: https://twitter.com/kitkat

Pamiętacie głodnego Luisa Suáreza, który ugryzł Chielliniego podczas mundialu w 2014 roku? Genialnie wykorzystał tę sytuację Snickers.


źródło: https://twitter.com/snickers

Wygrana polskiej reprezentacji siatkarskiej podczas mistrzostw świata 2014.


źródło: https://twitter.com/lechpremium

Zginający się iPhone 6 Plus…


źródło: https://twitter.com/kitkat


źródło: https://twitter.com/heineken_nl

5 bramek Lewandowskiego w 9 minut.


źródło:https://pl-pl.facebook.com/CastoramaPolska/


źródło: https://www.facebook.com/kfcpolska/

„Pokémon GO”.


źródło: https://pl-pl.facebook.com/%C5%BBywiec-194580077234442/

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This