JAK SPRYTNIE REKLAMOWAĆ CONTENT STACJI TEMATYCZNYCH?

10 sierpnia 2016

Utworzone przez mediacom

Duże stacje telewizyjne nie muszą stosować niestandardowych rozwiązań, żeby zareklamować swoją ofertę programową. Standardowa kampania telewizyjna promująca nową ramówkę wsparta promocją w prasie i na outdoorze w zupełności wystarczą, aby widz obejrzał kolejny sezon programu w Polsacie, TVP czy w TVNie. Problem z wybiciem komunikatu o nowościach programowych mają stacje tematyczne, które jako całość są ogromną siłą, ale jako pojedyncze kanały dysponują dużo mniejszymi budżetami na promocję. Odpowiedzią na ten problem może być niestandardowe podejście do komunikacji.

Ambientowe akcje „Transporter” i „Poirot”

25 września w aplikacji iTaxi pojawił się nowy samochód, oznaczony jako „Transporter”. Po zamówieniu taksówki na wyznaczone miejsce podjeżdżała czarna limuzyna znana z serialu i cyklu filmów o kurierze do zadań specjalnych. Ubrany jak serialowy Transporter kierowca pytał klientów, czy mógłby po drodze odebrać niewielką przesyłkę. Klienci taksówki, którzy się na to zgodzili, trafiali wprost do filmu akcji: kierowca-kaskader podjeżdżał do wjazdu na lotnisko Bemowo, nokautował dwóch ochroniarzy, po czym dawał pokaz jazdy specjalnej. Całość akcji na zewnątrz i wewnątrz samochodu rejestrowała ekipa filmowa i zamontowane w aucie kamery onboard. Akcja była częścią kampanii promującej nowy sezon serialu „Transporter”. Działaniom ambientowym towarzyszyła kampania w kanałach tematycznych Grupy Kino Polska, spoty radiowe w ZET Chilli i ZET Gold, reklama prasowa w tv-guide’ach oraz różnorodne formy reklamowe na portalu Filmweb.

Niestandardowa promocja serialu Poirot polegała na „wrabianiu” przechodniów w kradzież cennego zegarka. W centrum Warszawy pojawił się aktor i iluzjonista wraz z ekipą filmową. Prezentował przypadkowym przechodniom sztuczkę magiczną, jednocześnie podrzucając im do torebki czy kieszeni srebrny zegarek. Przechodzień ruszał w swoją drogę, śledzony ukrytymi kamerami i wówczas podchodził do niego aktor, ubrany w mundur brytyjskiego policjanta. Informował, że jest on podejrzany o kradzież i prowadził do radiowozu-zabytkowej londyńskiej taksówki. W samochodzie czekał aktor wcielający się w Herkulesa Poirot, który pytał „podejrzanych” o alibi na poprzedni wieczór. Detektyw udowadniał, że w swoich rzeczach mają zaginiony zegarek, po czym sugerował zaskoczonym uczestnikom oglądanie na kanale Filmbox serialu „Poirot”.

Niestandardowe kampanie wybijają się z clutteru

Małe stacje walczące z dużymi nadawcami o każdego widza muszą tworzyć oryginalne i angażujące crossmediowe kampanie reklamowe. Jak pokazuje przykład Filmboxa jedna ambientowa akcja może zostać kreatywnie wykorzystana na różnych platformach (social media, radio, telewizja i Internet), aby wybić się z masy jednolitych, nudnych i powtarzalnych kampanii reklamowych.

Wnioski

Mali reklamodawcy muszą szukać sprytnych sposobów na konkurowanie z wielkim brandami. Budżet jakim dysponują największe koncerny pozwala im na łatwe opanowanie powierzchni reklamowych i błyskawiczną budowę zasięgu. Musimy mieć pomysły warte miliony, jeśli przy małych budżetach na promocję mamy konkurować z tuzami branży.

Źródła:

  • http://www.filmboxextra.pl/newsy/item/13180-iluzjonista-wrabia-przechodniow-w-nowym-ambiencie-filmbox-wideo
  • http://tv.wirtualnemedia.pl/film/niestandardowa-kampania-serialu-poirot
  • http://www.filmboxextra.pl/newsy/item/13176-filmbox-premium-wkreca-w-transportera-wideo
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/start-filmbox-premium-wsparty-nietypowa-kampania-i-otwartym-oknem-wideo

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This