JAK POLITYCY ZAWŁADNĘLI SNAPCHATEM

9 maja 2016

Utworzone przez mediacom

Snapchat jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą socialową wśród pokolenia, które urodziło się w dobie wszechobecnego Internetu. Dla Millenialsów, bo o nich mowa, Facebook to już totalny oldschool, przeznaczony bardziej dla ich rodziców wciąż tkwiących jedna nogą w analogowym świecie.

Słynna aplikacja z duszkiem uwiodła swoich młodych użytkowników swoją prostotą, zabawnymi filtrami, brakiem cenzury oraz autodestrukcją snapów po upływie 24h. Uwielbiają go również za brak możliwości publicznego komentowania i hate’owania publikowanych przez nich treści. Nie dziwi zatem fakt, że wyjątkowe cechy swobodnej komunikacji na Snapie zostały również docenione przez polityków chcących dotrzeć do przyszłych liderów opinii nie narażając się przy tym na otwartą krytykę.


źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/snapchat-coraz-chetniej-wykorzystywany-przez-glowy-panstw-polscy-politycy-na-razie-nieobecni

SNAPoliticians czyli streaming z życia polityka

Przed sztywnym i formalnym światem dyplomacji, wkraczającym na salony Snapchata, zostało jednak postawione nie lada wyzwanie. Politycy musieli dostosować swoją z reguły oficjalną komunikację do szybko nudzącej się rutyną i niejakością młodej grupy użytkowników, na co dzień posługującą się ironią i absurdalnym poczuciem humoru. Poprzeczka została zatem wysoka zawieszona!


źródło: White House Snapchat

Niektóre podmioty, jak na przykład Pani Premier RP, zarezerwowały swoje loginy, ale nie korzystają ze swoich snapchatowych kont. Specyfikacja Snapa nie zniechęciła natomiast 16 szefów państw i organizacji międzynarodowych, którzy już teraz aktywnie prowadzą swoje oficjalne profile. Znajdziemy tam m.in. relacje z wizyt państwowych, wydarzeń publicznych czy nawet corocznego Egg Roll w Białym Domu. Sporą cześć contentu stanowią snapy z backstage’u życia polityków – prezydent Argentyny @MauricioMacri pokazał przygotowania do przyjęcia Baracka Obamy w jego kraju jak i uroczystą kolację obu prezentów. Na bieżąco możemy również śledzić jego codzienne poczynania – praca, podróże…czy też selfie ze współpracownikami. Wszystko oczywiście okraszone odpowiednimi emotikonami, tekstami, filtrami czy też własnoręcznie wykonanymi rysunkami.

źródło: Mauricio Macri Snapchat

Marketing dla millenialsów

Nastolatki słyną z negatywnego, a wręcz szyderczego stosunku do standardowych form komunikacji marketingowej. Dlatego też politycy i marki pokochali Snapchata, który daje im gwarancję tworzenia naturalnego i przede wszystkim wiarygodnego story tellingu bez clutteru i zjawiska hate’u. Pokazywanie swojej pracy i życia prywatnego na snapie jest wyrazem współczesnego hasła „władza bliżej ludzi” zaadoptowanego do specyfiki zarówno touchpointu jak i target grupy. W rzeczywistości Snapchat jest bowiem niezwykle istotnym i praktycznym kanałem dla marketingu online, do którego kluczem jest komunikacja oparta na nieinwazyjnej reklamie dopasowanej do contentu jaki młodzi ludzie zwykli tam oglądać.

Twoja marka też może zawładnąć Snapchatem

Przekrój demograficzny użytkowników Snap apki wskazuje na specyficzny rodzaj target grupy tej sieci społecznościowej. Największą aktywność przejawiają na nim nastolatkowie. Jednak nie jest to jedyna cecha, która odróżnia Snapa od innych serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. To co szczególnie ją wyróżnia to podejście do marketingu i reklamy. Brakuje tam narzędzi do targetowania czy też segmentacji użytkowników a opublikowany real-time kontent znika po upływie doby. W tym przypadku należy być otwartym i w kreatywny sposób wykorzystać oferowane przez Snapchata funkcje.

Snapchat po raz kolejny daje markom lekcję, której wnioskiem jest konieczność zastosowania indywidualnego i bardziej dopasowanego podejścia nie tylko do różnych target group, ale także do poszczególnych kanałów socialowych, udostępniając tam świeże i dedykowane dla nich treści.

Źródła:

  • http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,17757868,Facebook_to_oldskul__czas_na_Snapchat__Medium_dla.html
  • http://twiplomacy.com/blog/how-world-leaders-use-snapchat/
  • http://sprawnymarketing.pl/snapchat-marketing/

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × jeden =

Share This