EMOCJE W ŚWIĄTECZNEJ REKLAMIE

16 grudnia 2016

Utworzone przez mediacom

Święta Bożego Narodzenia to nie tylko zakupy, prezenty, jedzenie. To także moment, w którym wielu z nas chce się zatrzymać i zastanowić nad swoim życiem. Nie powinno więc dziwić, że reklamodawcy w tym okresie w szczególny sposób odwołują się do naszych emocji i bardzo często zwracają uwagę na los drugiego człowieka. Ale właściwie to dlaczego to robią?

Reklamodawcy wykorzystują emocje, ponieważ bez nich bardzo trudno jest pozyskać uwagę odbiorcy. Przekaz reklamowy ma przede wszystkim wzruszyć, skłonić do podjęcia działania i w rezultacie stworzyć silny związek pomiędzy konsumentem a daną marką czy ideą. Poniżej przedstawiamy przykłady kampanii, które umiejętnie wywołują pozytywny afekt u adresatów.

EDEKA 2015

W grudniu 2015 roku w Niemczech Edeka opublikowała świąteczny spot, który w bardzo krótkim czasie stał się hitem na portalu Youtube. Wideo przedstawia prostą lecz bardzo poruszającą historię ojca, który święta spędza w samotności. Czy kolejne Boże Narodzenie będzie takie same? Odpowiedź znajdziecie w poniższym filmie.

AMAZON 2016

Bohaterami tegorocznej bożonarodzeniowej kampanii firmy Amazon są chrześcijański ksiądz oraz muzułmański Imam. Pomimo różnic wyznania duchownych łączy głęboka, wieloletnia przyjaźń. Przyjaciele znają się bardzo dobrze i doskonale wiedzą, co sprawi im radość.

https://youtu.be/Ouu6LGGIWsc

ALLEGRO 2016

Reklam odwołujących się do emocji możemy szukać także na rodzimym rynku. Najlepszym przykładem tego typu komunikacji jest spot Allegro, w którym pada zasadnicze pytanie Czego szukasz w święta?

Materiał wideo przedstawia historię mężczyzny, który otrzymuje przesyłkę z zestawem do samodzielnej nauki języka angielskiego. W jakim celu starszy pan nagle rozpoczyna naukę nowego języka dowiecie się ze spotu.

W okresie Bożego Narodzenia konsumenci z każdej strony są bombardowani reklamami, dlatego coraz częściej reklamodawcy sięgają po wyszukane metody dotarcia do potencjalnych konsumentów. Jednym ze sposobów jest wzbudzanie emocji. Odwołując się do uczuć marketerzy nie tylko kreują silny związek odbiorcy z danym komunikatem, ale także trwale łączą konsumenta z daną marką. To główny powód, dla którego emocje tak często towarzyszą świątecznej komunikacji.

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This