DYNAMICZNY DIGITAL

3 marca 2017

Utworzone przez mediacom

Obecnie rozwój technologii reklamy cyfrowej nikogo nie zaskakuje. Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, programmatic, big data… te słowa przechodzą do porządku dziennego. Ba, stwierdzenie, że wszystko staje się mobile jest teraz truizmem! Potencjalny klient przyzwyczajony jest do wszechobecnej reklamy, oczekuje on nie tylko oryginalnych kreacji, ale i niestandardowych narzędzi przekazu. Nic dziwnego więc, że reklamowi giganci podążają za trendem i co chwila wprowadzają nowe formaty reklamowe – w końcu to digital, a digital to przyszłość. I właśnie takim przyszłościowym połączeniem oryginalnych kreacji i niestandardowego targetowania jest reklama dynamiczna.

CZYM WŁAŚCIWIE SĄ REKLAMY DYNAMICZNE?

Reklamy dynamiczne powstają w czasie rzeczywistym w momencie, kiedy do serwera dochodzi zapytanie o wywołanie reklamy a on wygeneruje reklamę na podstawie danych o użytkowniku, środowisku, treści strony, czasu, urządzenia, a nawet pogody (w zależności od ustawień reklamodawcy). Innymi słowy, bazując na różnych zmiennych np. geolokalizacyjnych, ostatnich wyszukiwaniach w przeglądarce czy historii stron, reklama dostarcza content na podstawie internetowych zachowań konsumenta.

Brzmi skomplikowanie? Dodajmy jeszcze fakt, że reklama dynamiczna najczęściej powiązywana jest z remarketingiem i e-commerce. Dzięki niej reklamodawcy nie tylko mogą powrócić z komunikatem reklamowym do ściśle określonych odbiorców, którzy wcześniej odwiedzili stronę www/specjalnie zbudowany szablon, ale przede wszystkim są w stanie zaprezentować im ponownie konkretne produkty, które już oglądali w sklepie internetowym!

DYNAMICZNE MOŻLIWOŚCI

Dynamiczne reklamy są zautomatyzowane, skuteczne i elastyczne – kampanię konfiguruje się tylko raz, aby promować całą ofertę, wszystko samo „zaciągnie się” ze strony www/szablonu i do tego jeszcze wyświetli się osobom, które już miały styczność z materiałem reklamowym. Produkt, jakim są dynamiczne reklamy, najlepiej sprawdzi się więc w przypadku sklepów internetowych, serwisów ogłoszeniowych i wszystkich witryn składających się z wielu stron, nazwijmy je, produktowymi, aczkolwiek mogą mieć też inne zastosowania – trzeba mieć tylko pomysł na kampanię.

Zarówno programmatic, Google czy też Facebook oferują różne możliwości wykorzystywania takich reklam. Dzięki big data i automatyzacji w programmaticu reklamodawcy mogą zoptymalizować proces wyświetlania komunikatów poprzez emisję ogromnej ilości różnorodnych kreacji, które automatycznie powstają i dopasowują się do odpowiednich grup docelowych (tzw. dynamic creatives optimization, DCO).

Google posiada nie tylko Dynamiczne Reklamy Produktowe (Dynamic Product Ads, DPA), ale i Dynamiczne Reklamy Elastyczne (Responsive Dynamic Ads, RDA), które dostosowują swój rozmiar, wygląd oraz format do wolnego miejsca na reklamę, a także Reklamy Dynamiczne w Wyszukiwarce (Dynamic Search Ads, DSA), które w przeciwieństwie do standardowych reklam tekstowych targetowanych na odpowiednie słowa kluczowe, są generowane automatycznie na podstawie treści strony docelowej.


źródło: https://facebookmarketingpartners.com/wp-content/uploads/2015/11/DPA-A-Complete-Guide.pdf

DYNAMICZNE PODRÓŻOWANIE

Od 2015 Facebook również dodał do swojej oferty dynamiczne reklamy produktowe, zaś w maju 2016 wprowadził ich niestandardową wersję – Dynamiczne Reklamy Turystyczne (Dynamic Ads for Travel, DAT). Dynamiczne reklamy turystyczne umożliwiły automatyczne pokazywanie reklam osobom na Facebooku i Instagramie, które już wcześniej interesowały się wyjazdami i odwiedziły daną witrynę lub aplikację mobilną. Targetowanie może uwzględniać określone terminy np. odlotów, miejsc i innych elementów podróży, do osób, które na przykład szukały hotelu, ale nie dokonały rezerwacji albo wykupiły jedynie bilet lotniczy. Możliwości zastosowania takich reklam jest wiele – wystarczy mieć jedynie pomysł na kampanię i odpowiednie zaplecze technologiczne.


źródło: https://www.trivago.com/

DYNAMICZNA PERSONALIZACJA

Ewolucja komunikacji marketingowej i rozwój mediów umożliwiły zaawansowaną personalizację przekazów w czasie rzeczywistym. Dzięki automatyzacji procesów i uczenia maszynowego, dynamiczne reklamy oferują wiele efektywnych form indywidualizacji przekazów i produktów, co zaś ma przełożenie na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Rozwój reklamy digitalowej otwiera wiele drzwi dla reklamodawców – trzeba być tylko odpowiednio… dynamicznym.

Źródła:

  • http://www.digitalmarketing-glossary.com/What-is-Dynamic-creative-ad-definition https://verseo.pl/reklamy-dynamiczne-w-wyszukiwarce-dsa/
  • https://support.google.com/adwords/answer/2471185?hl=pl https://support.google.com/adwords/answer/3265299?hl=pl
  • https://facebookmarketingpartners.com/wp-content/uploads/2015/11/DPA-A-Complete-Guide.pdf
  • http://www.adweek.com/digital/dynamic-ads-instagram-custom-audiences-websites-update/
  • http://blog.makethunder.com/programmatic-creative-vs-dynamic-creative-optimization-dco/

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This