Wykorzystanie dronów w codziennym życiu jest coraz śmielsze. Podniebne kamery, dronowa fotografia ślubna, drony dostarczające krew do szpitali, pilnujące przestrzeni powietrznej i wyłapujące zagrożenia to zaledwie niewielka część ich zastosowania. Nowe możliwości w tym zakresie pokazuje chociażby najnowszy test UPS i dostarczanie przesyłek kurierskich za pomocą drona. Czy jednak wyczerpaliśmy już wszystkie możliwości?
Każdego dnia jesteśmy atakowani reklamą, nie tylko w tradycyjnych mediach. Teraz do grona narzędzi reklamowych dołączyła technologia UAV – dron reklama.
Dron reklama jako ultra-mobilny Outdoor
Wideomarketing dronowy rośnie w siłę – wynajęcie drona jest dużo tańsze niż wynajęcia pilota i helikoptera. Materiały są bardziej interesujące, umożliwiające spojrzenie z zupełnie nowej perspektywy i pozwalające nagrać to, co do tej pory było nieuchwytne. Coraz więcej reklamodawców korzysta z tej możliwości.
Drona można wykorzystać jako nośnik: banner przymocowany zostaje do drona i porusza się po określonej powierzchni latając nad głowami zgromadzonych ludzi. Idealne narzędzie do „laserowego” targetowania reklamy.
Coffee Factory na dwa sposoby wykorzystało możliwości: dron jako latająca reklama przyciągające uwagę oraz ciekawe ujęcia zewnętrzne i wewnętrzne z kamery umieszczonej na urządzeniu.
Taneczny LightShow z dronami
Drony mają olbrzymi potencjał przy organizacji eventów plenerowych. Mogą znakomicie uświetnić sam event a także stanowić świetny materiał źródłowy do treści video.
W listopadzie 2015 Intel przygotował na płycie toru lotniczego w Niemczech niesamowite wydarzenie, które trafiło do Księgi Rekordów Guinnessa – twórcy ustanowili rekord świata w liczbie jednocześnie sterowanych dronów. W powietrzu powstał twór przypominający swoim kształtem ekran z dużych LED-ów tańczący w rytm V Symfonii Beethovena granej przez orkiestrę znajdującą się na płycie lotniska.
Tegoroczny Super Bowl również zachwycił wykorzystaniem tej technologii. Po raz pierwszy pojawiła się na nim choreografia dronów: 500 dronów Intela tańczyło na niebie przestawiając zsynchronizowany i niezwykły spektakl pod występ Lady Gagi.
Źródło: http://www.spidersweb.pl/2017/02/drony-na-super-bowl.html
Intel połączyło swoje siły z NFL, Pepsi i Lady Gagą. Na początku występu artystki drony Intel® Shooting Star™ zaczęły tworzyć na niebie kolorowe wzory. Po pewnym czasie zmieniły się one w amerykańską flagę. Na koniec występu drony przeformowały się w logo Pepsi.
Przez wzgląd na kwestie bezpieczeństwa uczestników tego wydarzenia cały pokaz dronów nagrano wcześniej (bez publiczności), a Telewizja wyemitowała zgrabny montaż imponującego widowiska.
Drone Racing League – sport przyszłości?
Tak, udowadnia to chociażby Drone Racing League: pełna adrenaliny i nowatorska „dyscyplina sportowa”, którą można sponsorować jak każdą inną dyscyplinę.
Drony umożliwiają połączenie zabawy i sportu. Liga Drone Racing League (wyścigi dronów) jest wydarzeniem z dużą pulą nagród, uwagą celebrytów i mediów.
Źródło: http://www.swiatdronow.pl/wielkie-wyscigi-za-duze-pieniadze
To młoda dyscyplina sportowa, jednak duże inwestycje finansowe oraz widowiskowe imprezy z 2016 roku sprawiają, że wyścigi dronów mają szansę pójść w ślady e-sportu. Imponująca ilość materiałów wideo rośnie w sieci lawinowo. Fani chętnie dzielą się nimi w mediach społecznościowych i zarażają entuzjazmem nowych adeptów latania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż wyścigi dronów staną się w niedalekiej przyszłości maszynką do robienia pieniędzy.
Wszystko jest możliwe – ogranicza nas tylko nasza własna kreatywność
Technologia UAV wykorzystywana w reklamie nie jest już nowością, ale nadal ma olbrzymie pole do popisu. Nic jej praktycznie nie ogranicza, poza naszą własną kreatywnością. Jak pokazują przykłady, potencjał reklamowo-marketingowy dronów jest ogromny. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zarówno dla producentów tych latających urządzeń, operatorów, choreografów dronów a także stron zaangażowanych w wyścigi dronów szykuje się świetlana przyszłość.
0 komentarzy