DRON W REKLAMIE – CZY WYCZERPALIŚMY JUŻ WSZYSTKIE MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA JEGO POTENCJAŁU?

24 marca 2017

Utworzone przez mediacom

Wykorzystanie dronów w codziennym życiu jest coraz śmielsze. Podniebne kamery, dronowa fotografia ślubna, drony dostarczające krew do szpitali, pilnujące przestrzeni powietrznej i wyłapujące zagrożenia to zaledwie niewielka część ich zastosowania. Nowe możliwości w tym zakresie pokazuje chociażby najnowszy test UPS i dostarczanie przesyłek kurierskich za pomocą drona. Czy jednak wyczerpaliśmy już wszystkie możliwości?

Każdego dnia jesteśmy atakowani reklamą, nie tylko w tradycyjnych mediach. Teraz do grona narzędzi reklamowych dołączyła technologia UAV – dron reklama.

Dron reklama jako ultra-mobilny Outdoor

Wideomarketing dronowy rośnie w siłę – wynajęcie drona jest dużo tańsze niż wynajęcia pilota i helikoptera. Materiały są bardziej interesujące, umożliwiające spojrzenie z zupełnie nowej perspektywy i pozwalające nagrać to, co do tej pory było nieuchwytne. Coraz więcej reklamodawców korzysta z tej możliwości.

Drona można wykorzystać jako nośnik: banner przymocowany zostaje do drona i porusza się po określonej powierzchni latając nad głowami zgromadzonych ludzi. Idealne narzędzie do „laserowego” targetowania reklamy.

Coffee Factory na dwa sposoby wykorzystało możliwości: dron jako latająca reklama przyciągające uwagę oraz ciekawe ujęcia zewnętrzne i wewnętrzne z kamery umieszczonej na urządzeniu.

Taneczny LightShow z dronami

Drony mają olbrzymi potencjał przy organizacji eventów plenerowych. Mogą znakomicie uświetnić sam event a także stanowić świetny materiał źródłowy do treści video.

W listopadzie 2015 Intel przygotował na płycie toru lotniczego w Niemczech niesamowite wydarzenie, które trafiło do Księgi Rekordów Guinnessa – twórcy ustanowili rekord świata w liczbie jednocześnie sterowanych dronów. W powietrzu powstał twór przypominający swoim kształtem ekran z dużych LED-ów tańczący w rytm V Symfonii Beethovena granej przez orkiestrę znajdującą się na płycie lotniska.

Tegoroczny Super Bowl również zachwycił wykorzystaniem tej technologii. Po raz pierwszy pojawiła się na nim choreografia dronów: 500 dronów Intela tańczyło na niebie przestawiając zsynchronizowany i niezwykły spektakl pod występ Lady Gagi.

Źródło: http://www.spidersweb.pl/2017/02/drony-na-super-bowl.html

Intel połączyło swoje siły z NFL, Pepsi i Lady Gagą. Na początku występu artystki drony Intel® Shooting Star™ zaczęły tworzyć na niebie kolorowe wzory. Po pewnym czasie zmieniły się one w amerykańską flagę. Na koniec występu drony przeformowały się w logo Pepsi.

Przez wzgląd na kwestie bezpieczeństwa uczestników tego wydarzenia cały pokaz dronów nagrano wcześniej (bez publiczności), a Telewizja wyemitowała zgrabny montaż imponującego widowiska.

Drone Racing League – sport przyszłości?

Tak, udowadnia to chociażby Drone Racing League: pełna adrenaliny i nowatorska „dyscyplina sportowa”, którą można sponsorować jak każdą inną dyscyplinę.

Drony umożliwiają połączenie zabawy i sportu. Liga Drone Racing League (wyścigi dronów) jest wydarzeniem z dużą pulą nagród, uwagą celebrytów i mediów.


Źródło: http://www.swiatdronow.pl/wielkie-wyscigi-za-duze-pieniadze

To młoda dyscyplina sportowa, jednak duże inwestycje finansowe oraz widowiskowe imprezy z 2016 roku sprawiają, że wyścigi dronów mają szansę pójść w ślady e-sportu. Imponująca ilość materiałów wideo rośnie w sieci lawinowo. Fani chętnie dzielą się nimi w mediach społecznościowych i zarażają entuzjazmem nowych adeptów latania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż wyścigi dronów staną się w niedalekiej przyszłości maszynką do robienia pieniędzy.

Wszystko jest możliwe – ogranicza nas tylko nasza własna kreatywność

Technologia UAV wykorzystywana w reklamie nie jest już nowością, ale nadal ma olbrzymie pole do popisu. Nic jej praktycznie nie ogranicza, poza naszą własną kreatywnością. Jak pokazują przykłady, potencjał reklamowo-marketingowy dronów jest ogromny. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zarówno dla producentów tych latających urządzeń, operatorów, choreografów dronów a także stron zaangażowanych w wyścigi dronów szykuje się świetlana przyszłość.

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This