CZY RYNEK JUŻ ZAUWAŻYŁ OBECNOŚĆ REKORDERÓW W NASZYCH DOMACH?

20 stycznia 2017

Utworzone przez mediacom

Gdy nie mamy czasu na obejrzenie naszego ulubionego programu lub serialu posiadamy możliwość obejrzenia go w Internecie. Możemy też nagrać treść video, a następnie odtworzyć w dogodnym dla nas terminie. Niestety nie wszystkie programy telewizyjne emitowane są na stronach internetowych wydawcy, co powoduje, że decydujemy się na drugie rozwiązanie.

Czy badania oglądalności pokrywają „przesunięte” obejrzenia?

Nielsen Audience Measurement od 2011 roku nieoficjalnie prowadził pomiar oglądalności telewizji z przesunięciem czasowym, czyli Time Shifted Viewing do 7 dni po emisji programu. Firma podaje, że w 2013 roku 21,5% Polaków posiadało urządzenie z funkcją PVR umożliwiającą nagrywanie programów telewizyjnych, jednak nie wszyscy z tej funkcji korzystali. W 2016 roku Nielsen zdecydował się na umożliwienie dostępu do zbieranych danych dla swoich klientów z początkiem 2017 roku.

Nowe możliwości

Od 1 stycznia możliwe jest rozliczenie kampanii z przesunięciem czasowym do 2 dni (TSV+2), co pozwala na zachowanie terminu rozliczania się z poprzedniego tygodnia w środy, ponieważ to właśnie w środy udostępniane są dane TSV+2 za ostatnią niedzielę. Do danych tygodniowych zaliczane są dane LIVE (oglądane w trakcie emisji), VOSIDAL (oglądalność w tym samym dniu) oraz dane TSV+2. Warto zwrócić uwagę, że blisko 69% nagranych materiałów jest odtwarzana w dniu premiery, natomiast 90% odtwarzana jest do 2 dni od nagrania. Ze względu na tak wysoki udział dwóch dni w danych TSV grupa doradcza zasugerowała uwzględnienie w modelu rozliczania kampanii pomiarów VOSIDAL oraz TSV+2.

Wprowadzenie przez Nielsen opcji mierzenia oglądalności programów telewizyjnych przesuniętej w czasie daje możliwość bardziej precyzyjnego spojrzenia na konsumpcję telewizji. Największe korzyści czerpać będą twórcy programów telewizyjnych oraz seriali, bowiem to oni osiągną wyższe dane zasięgowe, które wcześniej były dostępne tylko z pomiarów oglądalności life. TSV stworzy od nowa obraz popularności programów. Urządzenia PVR umożliwiają obejrzenie programów, które są emitowane na antenie stacji telewizyjnych w tym samym czasie, ponieważ dzięki możliwości nagrania treści video, nie zmuszają nas do wyboru programu, który bardziej nas interesuje kosztem pominięcia drugiego. Powoduje to zwiększenie liczby GRPsów oraz zasięgu. Dodatkowo zestawienie danych z pomiaru TSV zwiększy średnią dobową oglądania telewizji na pojedynczego konsumenta tego medium. Co natomiast TSV daje reklamodawcom? Na dzień dzisiejszy widzimy, że różnice na oglądalnościach samych spotów są minimalne (nie przekraczają 0,5%) , jednakże sam fakt, że zaczęto uwzględniać trend oglądania programów z odtworzenia daje nam nadzieję na dalszy rozwój telemetrii i coraz lepsze poznawanie zarówno zachowania, jak i samych odbiorców przekazów reklamowych.

Źródła:

  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-udostepni-wyniki-ogladalnosci-przesuniete-w-czasie-lepsze-dopasowanie-ramowki
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-od-2017-roku-udostepni-dane-ogladalnosci-przesunietej-w-czasie-do-rozliczania-kampanii-telewizyjnych
  • http://www.nielsen.com/pl/pl/insights/news/2013/czy-nagrywamy-swoje-ulubione-programy-telewizyjne.html
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-mierzy-ogladalnosc-pvr-ale-nadal-nieoficjalnie
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-audience-measurement-bedzie-mierzyc-pvr

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This