CZY MURAL MOŻE BYĆ ŚWIETNYM NOŚNIKIEM CONTENTU?

19 kwietnia 2016

Utworzone przez mediacom

Nie od dziś wiadomo, że mural jest dobry na wszystko, może być częścią strategii niemal każdego rodzaju kampanii. Ile razy podczas chwilowej ciszy na brainstormie ktoś krzyknął „namalujmy mural!”? Jedni twierdzą, że było już wszystko i, że murale są oklepane. Inni, że ten typ reklamy jest i nadal może być świetnym nośnikiem contentu. Wystarczy tylko dobry pomysł. Czy łatwo taki pomysł znaleźć?

Mural rozpoczyna dyskusje

Dowodem na to jest mural Kanye loves Kanye w Sydney autorstwa Scott’a Marsh’a, którego kontrowersyjny pomysł sprawił, że jego zdjęcie szybko stało się viralem. Co więcej, zamieszanie w sieci było tak duże, że mural został zamalowany – na zlecenie samego Kanye. Mimo, iż zdjęty ze ściany nadal nie traci na swojej viralowej wartości.


źródło: Scott Marsh Instagram

Egzekucja dopasowana do przekazu wielokrotnie wzmocni efekt

Jak jeszcze można przyciągnąć uwagę odbiorców? Co poza kontrowersyjną treścią przekona miłośników sztuki ulicznej? El Seed chciał zwrócić uwagę mieszkańców Kairu na lekceważoną dzielnicę tzw. „Garbage City”. Kopci zamieszkujący tą dzielnicę żyją ze zbierania i sortowania śmieci i przy okazji przez dziesiątki lat rozwinęli bardzo ważny dla lokalnego ekosystemu system recyklingu na masową skalę. Mieszkańcy dzielnicy Manshiyat Nasr są spychani na margines społeczeństwa. El Seed postanowił napisać na aż 40 budynkach cytat: „Każdy kto chce zobaczyć wyraźnie słońce, musi najpierw przetrzeć oczy” (eng: Anyone who wants to see the sunlight clearly needs to wipe his eye first.”)! Ale, co istotne, przekaz można przeczytać dopiero z dalszej perspektywy.

Aktywna Interakcja – dotknij, wesprzyj się, poczuj naszą ideę!

Angażowanie poprzez mural nie musi kończyć się na przesłaniu zdjęcia swoim znajomym. Toyota poprzez swój mural na Time Square potrafiła sprawić, że mural był wykorzystywany jako ściana wspinaczkowa. W ten sposób Toyota w bardzo przekonujący sposób podbudowała wizerunek Toyoty RAV4, jako odważnego samochodu, który pomoże doświadczać nowych doznań. Nie trzeba dodawać, że ogromna ściana niczym z Wielkiego Kanionu, robiła ogromne wrażenie wśród wieżowców Time Square…

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × cztery =

Share This