CZY JESTEŚMY OBYWATELAMI ŚWIATA?

6 kwietnia 2017

Utworzone przez mediacom

Współcześni nomadzi to osoby stosunkowo młode (88% respondentów raportu Natalii Hatalskiej stanowiły osoby w wieku 25–44 lat), ale płeć w ich przypadku nie jest elementem różnicującym (wśród badanych znalazło się 51% mężczyzn i 49% kobiet). Aż 70% z badanych nomadów zgadza się ze stwierdzeniem, że „świat jest globalną wioską, mój dom jest tam, gdziekolwiek będę”.


Źródło:http://affirmagency.com/assets/working-remotely.jpg

Poznajcie Jacka. Jacek, jest architektem, urodził się w Poznaniu. Skończył studia w Warszawie, był na wymianie studenckiej w Walencji. Pracował w Rzymie, następnie w Madrycie, a później w Kalifornii. Teraz mieszka w Katanii. Po drodze zahaczył jeszcze o 15 światowych miast, gdzie rozkręcał swoje start up`y. Jacek, jest współczesnym reprezentantem nomady. Porzucił wygodne życie, dom, pracę na etat, nie zapuszcza korzeni w żadnym miejscu. Ceni sobie wolność i niezależność.


Źródło:http://weblog.infopraca.pl/2010/04/jak-wypalic-sie-zawodowo-jesli-pracujesz-w-domu/

Współcześni nomadzi, to osoby pracujące zdalnie, żyjące w wielu miejscach, nie mają stałego miejsca zamieszkania. To jeden z najszybciej wzrastających trendów społecznych. Szacuje się, że do 2035 roku do miana cyfrowych nomadów będzie można zaliczyć́ nawet miliard osób na całym świecie. Trend ten napędzany jest zmianami demograficznymi, w tym zwłaszcza oczekiwaniami i postawami Millenialsów wobec życia, pracy, wolnego czasu.

Wokół cyfrowego nomadyzmu narosło sporo mitów. Wciąż próbuje się go definiować przez technologię, podczas gdy z badań wynika, że współcześni nomadzi sami przez technologię się nie definiują. Owszem, korzystają z niej intensywnie, bez niej zresztą nie mogliby prowadzić trybu życia, jaki prowadzą, ale w rzeczywistości technologia stanowi dla nich niejako tło, coś naturalnego.

Być może przyczyną występowania takiej grupy społecznej jest powszechny dostęp do Internetu, tanie bilety lotnicze, ciekawość świata, głód eksploracji, postępująca urbanizacja, która sprawia, że niewielkie miasta w Azji oferują dzisiaj te same udogodnienia co miasta europejskie, być może są to zmiany pokoleniowe i oczekiwania generacji Y i Z wobec pracy (własny biznes, zamiast pracy w korporacji). Współczesna generacja ma dużo większą potrzebę doświadczania niż poprzednie.

Samych siebie definiują natomiast przez wartości – wolność, niezależność, mobilność i odpowiadający tym wartościom styl życia. Grupa nomadzi jest atrakcyjna dla marek – są bowiem otwarci, ciekawi świata, nastawieni na gromadzenie doświadczeń. Ale z drugiej strony są dla marek także wyzwaniem (chociażby przez swoje minimalistyczne podejście do życia, ograniczoną konsumpcję i wysokie wymagania).

Nomadzi są więc ciekawym wyzwaniem dla branży reklamowej, dla marek związanych z młodymi ludźmi, nastawionych na eksplorację, nowości. Reklamy powinny być „światowe”, pokazujące brak granic między krajami, ukazującymi, że świat to globalna wioska. W kampaniach warto podkreślać użyteczność produktów -na arenie międzynarodowej- które ułatwią konsumentowi funkcjonowanie np. płatności bez prowizji przewalutowania, brak roamingowych prowizji za połączenia na świecie. W digitalu, targetowanie polskich kampanii do użytkowników często klikających po polskich domenach.

Źródła:

  • http://hatalska.com/2017/02/02/wedrowcy-raport-o-wspolczesnych-nomadach/

Powiązane wpisy

0 Comments

0 komentarzy

Share This